söndag 10 juni 2012

Sälja jordärtskockor fortsättning

Fortsättning från: Sälja jordärtskockor fortsättning tisdagen den 15:e maj 2012

Hur ska jag göra nästa gång jag vill sälja något då?

Jakten fortsätter efter ett företag som är intresserad av att köpa av privatpersoner. Det gäller också att skapa kontakter innan skörd, så när det är dags så har man några intressenter som vet vem man är och vad som gäller. Det som skattemyndigheten berättade för mig är ju bra att föra vidare till osäkra företag.

När det gäller de egna reglerna för inkomst genom hobbyverksamhet kan du läsa om här och här. Kort kan man säga att under 30 000 kr behöver ingen moms redovisas. Får man ett överskott av sin hobbyverksamhet ska skatt betalas efter avdrag av underskott upp till 5 år tillbaka. Så nu gäller det att spara kvitton.

Jag kommer självklart att sälja genom självbetjäning igen. Men då får jag bygga eller på annat sätt skaffa fram en snygg trälåda med lock så att inte obehöriga djur kommer åt. Då blir det ju superlokalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar